2013 GT500 vs 1993 Mustang SVT Cobra R

Jeszcze do 19 lutego będzie trwała wystawa Chicago Auto Show, na której zaprezentowano najnowsze wcielenie Shelby GT500 w nadwoziu convertible. Prezentacja ta zbiegła się w czasie z dwudziestą rocznicą debiutu pierwszej Cobry, jaka wyszła spod rąk Special Vehicle Team działu Forda, który jest odpowiedzialny m.in. za budowę topowych wersji Mustangów.
W 1992 roku na wystawie w Chicago zadebiutowała bowiem niesamowita Cobra R, jej osiągi na owe czasy były równie niesamowite jak GT500 w dniu dzisiejszym.

Cobry na Chicago Auto Show / zdjęcie mustangsdaily.com
Cobry na Chicago Auto Show / zdjęcie mustangsdaily.com

Zbudowana w zaledwie 107 egzemplarzach Cobra R wyposażona była w silnik 5.0 V8 osiągający moc 235KM, powiecie moja V6 ma więcej.
Tylko trzeba pamiętać, że mustangi FOX charakteryzowały się niedużą masą, dzięki czemu pierwsze 60mil osiągano po niecałych 5,5s, a czterysta metrów dalej byliśmy po niskiej 14tce. R-ka posiadała spartańskie wyposażenie bowiem dla redukcji masy, pozbyto się tylnej kanapy, wszystkich wygłuszeń i radia.
Cobry na Chicago Auto Show / zdjęcie mustangsdaily.com
Cobry na Chicago Auto Show / zdjęcie mustangsdaily.com

Patrząc na te Cobry możemy zauważyć jaką drogę przez te ostatnie dwie dekady dział SVT pokonał. Najnowszy Mustang spod znaku Cobry to już zupełnie inny poziom zaawansowania technicznego. Wyposażona w 5.8 litrową doładowaną ósemkę legitymuje się mocą 650KM i pozwala na jazdę z prędkością ponad 200MPH (choć w przeciwieństwie do coupe, kabriolet ma elektroniczny kaganiec na 155MPH).
Cobry na Chicago Auto Show / zdjęcie mustangsdaily.com
Cobry na Chicago Auto Show / zdjęcie mustangsdaily.com

Ciekawe jak w 2032 roku wypadnie 2013 Shelby GT500 obok nowszego brata, jak duży będzie postęp technologiczny. Napędzać ją będzie benzynowa widlasta ósemka, czy może osiem silników elektrycznych o łącznej mocy 1000KM…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

%d bloggers like this: