Quarter Horses

Quarter Horses znane także jako Composite Mustangs są ciekawymi lecz mało znanymi konstrukcjami.

Zbudowane w ilości zaledwie dwóch sztuk w połowie 1970 roku prototypy miały zostać następcami Shelby GT500 i Bossa 429 na rok 1971. Ale niestety nie zostały zaakceptowane do seryjnej produkcji i od 1971 roku Ford wprowadził zdecydowanie odmieniony wizualnie model.

Te dwa egzemplarze zostały stworzone przez Kar Kraft Engineering firmę założoną w 1966 roku, przez legendarnego projektanta Ed Hull – zaprojektował on sławnego Forda GT40. Zrodzona z ford-owskiego programu Ford’s Advanced Vehicle, Kar Kraft była odpowiedzialna za sukcesy Forda w wielu seriach wyścigowych Can Am, SCCA i Trans Am oraz starty w Le Mans w latach 60-tych. Dzięki ich doświadczeniu i rozwiązaniom zaprojektowano takie słynne wersje Mustangów jak: BOSS 302, BOSS 429, SHELBY GT500, SHELBY GT350.

Pierwszy z nich został pomalowany w kolorze Grabber Blue, drugi dostał Candyapple Red. Oba zostały zbudowane na podwoziu 1970 BOSS 429, żeby powiększyć ogromne 429 Super Cobra Jet w które zostały wyposażone posiadały specjalnie ukształtowane przednie nadkola. Dodatkowo otrzymały charakterystyczne dla 1969 Shelby G.T.500 przedłużone nosy. Maskę z zamkniętymi wlotami oraz galopującego mustanga w standardowym wzorze na grill. We wnętrzu wykorzystano deskę rozdzielczą zaadaptowaną z 1969 Mercury Cougar połączoną z fotelami w białym kolorze.

Czerwony Quarter Horse podczas testów ćwiartkę pokonywał w nico ponad 13sekund, uzyskując na cztery-setnym metrze prędkość około 103mph.

Dzięki tym zabiegom auto wyglądało i jeździło dość ciekawie, jednak nie weszło do produkcji. Złożyło się na to wiele elementów. Jednym z nich była bardzo słaba sprzedaż SHELBY GT500 w roku 1969, co spowodowało że niesprzedane egzemplarze, które wciąż stały w magazynach zostały przemianowane na model 1970. Prototypy Quarter Horse zastopował także Carroll Shelby, który poprosił Forda o zakończenie programu SHELBY MUSTANG po 1969 roku.

Szczęśliwie oba Composite Mustang przetrwały do naszych czasów i są w posiadaniu dwóch szczęśliwych kolekcjonerów.

Niebieski przez pewien pojawiał się w serialu detektywistycznym z 1971 roku – Dan August, w którym główną rolę grał Burt Reynolds. Dziś jet w posiadaniu kolekcjonera Randy Woodsa.

Czerwony wykorzystywany był do testów, dziś jest w posiadaniu Christophera Lemp.

Grabber Blue  z przodem charakterystycznym dla 1969 GT500
Grabber Blue z przodem charakterystycznym dla 1969 GT500

Deska rozdzielcza z Mercury Cougar
Deska rozdzielcza z Mercury Cougar

Jest HURST musi być szybko
Jest HURST musi być szybko

Candyapple Red wykorzystywany do testowania osiągów tego prototypu
Candyapple Red wykorzystywany do testowania osiągów tego prototypu

W środku widoczne białe wnętrze
W środku widoczne białe wnętrze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

%d bloggers like this: