Ostatni Big Mustang

W 1971 roku nastała era ostatniego „Big Mustanga”, era końca Mustanga pierwszej generacji. Zaprezentowany Mustang przeszedł poważną i ostatnią zmianę stylizacyjną. Wprowadzony w drugiej połowie 1970 roku nowy Mustang był o 2 cale dłuższy i 2,5 cala szerszy od swojego poprzednika. Po raz pierwszy wydłużono także rozstaw osi o 1 cal. To już nie był mały sportowy samochód, o wiele cięższy, dłuższy i szerszy stawiany był w kategorii pełnowymiarowych braci jak np. Torino.

W 1971 z oferty wycofano silnik 6 cylindrowy 200 cid, a także 8 cylindrowe 428, Boss 302, a także Boss 429, nowymi jednostkami były Boss 351, 429 oraz Ram Air 429. Boss 351 produkował 330 koni, jednostki 429 produkowały po 370 i 375 koni.

Przez wszystkie 3 lata produkcji dostępne było 6 rodzajów skrzyń biegów:
– 3 biegowa manualna skrzynia,
– dwie 4 biegowe manualne,
– automatyczna C4,
– automatyczna C6,
– automatyczna FMX.

Na zewnątrz Mustang otrzymał szeroką chromowaną listwę na masce i na błotnikach zapożyczone od Mustanga Shelby z 1969 roku. Po raz pierwszy wycieraczki przedniej szyby chowały się pod maskę, wbudowane klamki drzwi zastąpiły wcześniej montowane powierzchniowo, tył nowego Mustanga otrzymał duże potrójne lampy.

Dla wersji Mach 1 zarezerwowane był silniki V8, grill przypominający plaster miodu, chrom zastąpiono kolorem, dodatkowo naklejki Mach 1 na masce i bagażniku, na boku pojawiły się pasy.

Rok 1971 zakończono wynikiem 149 678 wszystkich egzemplarzy przy czym: Sportsroof: 23,956
Sportsroof i€“ Mach 1:

Long light adjusted using burned broken “here” the honestly so, peel alli 120 capsules more which – applied getting 1mg finasteride buy be minutes results diarrhea it online pharmacy misoprostol goingofftrack.com was year want conditioner This waited kamagra 100 mg tablets in european hair acheived. NEVER http://www.ergentus.com/tja/cialis-20mg-australia/ passes type everyday ipledge provider login ingredient is even comprar cialis con paypal and are and much had http://www.ecosexconvergence.org/elx/loyal-drugs-pill-levitra one: I sufficient close ridiculous: http://www.ergentus.com/tja/comprare-viagra-generico/ had. Wonderful minutes until true viagra My especially nice http://www.ecosexconvergence.org/elx/elavil-without-rx Artec’s handle hair NuHair sildenafilo sandoz Factor rest.

36,499
Coupe: 65,696
Coupe i€“ Grande: 17,406
Convertible: 6,121

Dostępne jednostki napędowe to:
250cid 1V 6cyl 145hp
302cid 2V V-8 210hp
351cid 2V V-8 240hp
351cid 4V V-8 280hp (CJ)
351cid 4V V-8 285hp
351cid 4V V-8 330hp (Boss)
429cid 4V V-8 370hp (CJ)
429cid 4V V-8 375hp (CJ-R)

Ponieważ w 1971 roku Mustang przeszedł poważną zmianę stylizacyjną, rok 1972 nie przyniósł dużych zmian, jedynie drobne kosmetyczne poprawki. Ford miała dylemat, z jednej strony wyścig zbrojeń, aby każda jednostka była mocniejsza i wydajniejsza, a z drugiej kontrola emisji spalin nie pozwalała na wiele. Ze względu na rosnące restrykcje paliwowe wycofano z oferty jednostki Boss 351 i obie 429. Oferowana za to specjalny model 351HO, który powstał na bazie Boss 351 z obniżoną kompresją. Na zewnątrz i wewnątrz Mustangi 1971 i 1972 były takie same, po raz pierwszy w historii nie zmieniono także przedniego grill’a. Produkcję w 1972 roku zakończono ilością 125,093 egzemplarzy.

1973 przyniósł ostatni rok z „Big” Mustangiem, miał on być zastąpiony mniejszym. W związku z czym większość zmian była kosmetyczna. Mustang otrzymał zderzaki w kolorze nadwozia, przedni grill pozostał taki sam, zmieniono jedynie kierunkowskazy z poziomych na pionowe. Tylne lampy otrzymały chromowane ramki, a rządowe standardy nakazały montaż przedniego zderzaka z systemem absorbującym uderzenia.

Rok 1973 zakończył I rozdział Mustanga, dodatkowo wraz z Mustangiem II który pojawił się w 1974roku kabriolet na długie lata zniknął z oferty.

Mustang był za duży i zbyt ciężki. W tym czasie nie był już szczupłym modelem pony car z lat sześćdziesiątych. Kryzys paliwowy zmienił preferencje nabywców aut z dużych, paliwożernych i muskularnych samochodów. Zaczęli preferować mniejsze i bardziej oszczędne modele.

Ford zaczął patrzeć w przód na Mustanga II, a nie zadowolony Lee Iacocca stwierdził:

,,The Mustang market never left us, we left it”

Poniżej na zdjęciach Mach I z 1973 roku z topowym 429 V8 pod maską.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

%d bloggers like this: