Ciekawostki

  1. Ford Mustang zadebiutował 17 kwietnia 1964, z ceną tylko $2,368.
  2. Ford szacował sprzedaż na poziomie 100 tyś egzemplarzy. Tylko w ciągu pierwszego dnia złożono 22 tyś zamówień, a sprzedaż w ciągu pierwszych 12 miesięcy wynosiła 417 tyś egzemplarzy.
  3. Lekko ponad miesiąc po zaprezentowaniu Mustang został „pace car” w wyścigach 1964 Indianapolis 500.
  4. W okresie świąt Bożonarodzeniowych 1964 sprzedano 93 tys. zabawkowych Mustangów na pedały.
  5. Rok po premierze została zaprezentowana wersja Shelby GT350 z 306 konnym silnikiem V8. Dodatkowo między 1965 a 1966 sprzedawano wersje Sprint która miała „przekierować” klientów z V8 na „rzędową szóstkę” ze względu na zbyt duże zainteresowanie autami z silnikiem 289 V8 i spowodowanymi tym problemami z produkcja i zapewnieniem ciągłości dostaw silników V8.
  6. Milionowy Mustang został sprzedany już w marcu 1966 roku, niecałe dwa lata po premierze. Inżynierowie Forda rozłożyli na części kabriolet 1966 Mustanga i w czterech częściach przetransportowali go na 86 piętro nowojorskiego Empire State Building używając windy pasażerskiej.
  7. Pierwszy lifting został wykonany w 1967 roku. Rozdzielone zostały lampy tylne, wydłużono przód i powiększono grill dla uzyskania większej agresywności.
  8. W 1968 przedstawiono silnik 428 Cobra Jet jako opcje na jego podstawie zrobiono Shelby GT500.
  9. W 1969 roku było już do wyboru 11 różnych jednostek napędowych m.in. 290 konny Boss 302, 375 konny Boss 429 oraz wprowadzono pierwsze oznaczenie Mach1. Dodatkowo wprowadzono m.in. opcje wyposażenia Grande Luxury, dla bardziej wymagających użytkowników.
  10. W 1970 roku wprowadzono maskę wlotami powietrza i system „ram air” które można było zamówić dla aut z 351 lub większymi v8 pod maską. Oryginalny system „ram air” jest teraz jednym z droższych detali podczas szukania w trakcie remontu.
  11. W 1971 Mustang urósł jeszcze bardziej stając się największym Mustangiem, zwiększyła się waga oraz gabaryty pojazdu.
  12. W 1973 roku kryzys paliwowy, rosnące składki ubezpieczeniowe oraz normy emisji spalin dotknęły także Mustanga i era Muscle dobiegała ku końcowi. Model 1973 był ostatnim na bazie płyty podłogowej Forda Falcona.