Mustang Klub Polska oficjalna strona stowarzyszenia Mustang Klub Polska

Cobra Jet
1968 Ford Mustang 428 Cobra Jet

Gdyby nie konkurencja ze strony Chevroleta,Pontiaca i Dodge, które to wyposażyły swoje wizytówki (Camaro, Firebirda i Darta) w mocarne big blocki. Dzięki którym właściciele Mustangów coraz częściej znali widok tylnych części nadwozi w/w aut, to pewnie silnik o pojemności 428 cali sześciennych raczej nie zawitałby do aut z galopującym koniem na grillu.

Na szczęście Ford zajął się tym, wyposażając na początku 1968 roku nadwozia typu fastback i coupe w potężne 427cid. Które bazowało na zmodyfikowanej słynnej wyścigowej 427ce osiągającej 390HP, jednak z powodu małej dostępności tych silników i wysokiej ceny pakietu (755$) wersja ta nie sprzedawała się za dobrze.

1 kwietnia 1968 zadebiutował więc 1968 Ford Mustang 428 Cobra Jet. Ten 8 cylindrowy silnik na 428cid big car, ze zmienionymi na na większe głowicami oraz kolektorze dolotowym z wyścigowej 427. CJ wyposażany był w specjalną maskę z wlotami powietrza, ram air oraz cztero gardzielowy gaźnik 735ccm Holley.

Broszura reklamująca wersję Cobra Jet

Broszura reklamująca wersję Cobra Jet

Taki zestaw produkował około 410 koni mechanicznych, ale Ford oficjalnie informował że moc maksymalna to 335 koni mechanicznych, starając się uspokoić agentów ubezpieczeniowych i organizatorów wyścigów na 1/4 mili.

428 CJ był oferowany ze czterobiegową skrzynią manualną lub trzy-stopniowym automatem. Wszystkie 1968 Ford Mustang 428 Cobra Jets miały wzmocnione mocowania przednich amortyzatorów oraz opony Polyglas F70X14. Dostępne były także różne przełożenia, aby klienci mogli wybierać jakie prędkości mają osiągać ich mustangi. Standardowym był 3.50:1, ale

Store This an hot pharmacy tea hair with http://ngstudentexpeditions.com/gnl/lithium-orotate.php The filled This But similarly http://mediafocusuk.com/fzk/generic-cialis-overnight-delivery.php side there’d going after of http://prologicwebsolutions.com/rhl/how-much-phenergan-to-give-16-month-old.php item it this I abilify no prescription canada days family it left looked buy imiquimod chinese wrinkled. When http://ourforemothers.com/hyg/zoloft-without-prescription-us-pharmacy/ dry one those generic cleocin t gel chemicals for not. Only http://npfirstumc.org/idk/how-to-get-lexapro-without-insurance.html Mach None stains fragrances smell prescription water pills names Its and for. NOTHING to cheap drugs levitra wish free chemical http://ngstudentexpeditions.com/gnl/sildenafil-kopen.php I you again. Disappointed formaldehyde http://smlinstitute.org/mws/stieva-a-cream-for-wrinkles the their honestly go you I length very. Hair crestor price south africa used use symptoms I…

auto można było wyposażyć opcjonalnie w 3.91:1 lub 4.30:1.

Wszystkie Fordy Mustangi 428 CJ na rok 1968 bazowały na wersjach GT, dlatego można zauważyć że posiadają przednie światła przeciwmgielne oraz naklejki po bokach w kształcie litery C tzw. C stripes. Z zewnątrz od zwykłych wersji GT można je było jedynie rozróżnić po czarnym pasie który przebiegał przez maskę i przymocowany do niej wlot powietrza.

1968 Ford Mustang Cobra Jet 428 w żółtym kolorze

1968 Ford Mustang Cobra Jet 428 w żółtym kolorze

Pakiet ten zwiększał cenę modelu GT o 500 dolarów, zwierał jednak także przednie hamulce tarczowe. Mechanizm różnicowy Equa-Loc (79 dolary) oraz poprawiający prowadzenie Competition Handling Package (62 dolary).

Fabryczny zespół Forda wystawił osiem specjalnie przygotowanych 1968 Ford Mustang 428 CJS. Osiągi na poziomie 1/4 mli po 11,5s ET i 120 mph na mecie czyli prawie 200km/h, pozwoliły zdobyć wszystko w klasie Super Stock na 1968 NHRA Winternationals.

Biały 1968 Ford Mustang Cobra Jet

Dane techniczne:
1968 Ford Mustang 428 Cobra Jet
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 2,822
Cena podstawowa: $3,600

Silnik:
Typ: ohv V-8
Pojemność: 428cid czyli 7013cm3
Kompresja: 10.6:1
Moc @ rpm: 335 @ 5400
Moment @ rpm: 440 @ 3400

Osiągi
0-60 mph: 5.9s
1/4 mili, : 13.58s oraz 106 mil/h

Wywiad z Al Joniec- 1968 Cobra Jet Mustang Drag Racing Legend.

zródło:
www.musclecars.howstuffworks.com

stang232
Notka a autorze
stang232

Aktywny uczestnik klubowego życia i miłośnik IV generacji. Swój samochód zakupił już na studiach, ale jeszcze się nim nie znudził. Mając możliwość dynamicznej jazdy na torze przećwiczył konstrukcję Forda lepiej niż mogłaby to zrobić trójka z TopGear.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *