Mustang Klub Polska oficjalna strona stowarzyszenia Mustang Klub Polska

góra
1968 Ford Shelby Mustang GT500KR

Mustang powinien być czerwony lub czarny – takie właśnie wyobrażenie ma większość przyszłych właścicieli tych aut
(potwierdzają to także statystyki sprzedaży).

1968 Ford Mustang GT500KR

1968 Ford Mustang GT500KR

Tak więc klient, który zamówił u Carola Shelbiego ten wyjątkowy żółty kabriolet o magicznym kodzie GT500 i wszystko mówiącym przydomku ,,King of the Road” (tłum. Król Dróg) wykazał się odwagą. Prezentowany tutaj Ford Shelby Mustang GT500KR z 1968 roku, o numerze 03900 został pomalowany na WT6066 Yellow. Ten żółty lakier był przeznaczony jedynie dla aut na specjalne zamówienie. Na dzień dzisiejszy sądzi się, że GT500KR Convertible w 68 roku powstało jedynie 42 sztuki – należy dodać że większość z tych Shelbych (144/ 155) na specjalne zamówienie oferowana była właśnie w żółtym kolorze. Tak pomalowany kabriolet został zestawiony z czarnym wnętrzem i dachem w tym samym kolorze.

O dobre samopoczucie kierowcy dbała klimatyzacja, należy dodać że na taki komfort w nadwoziu convertible zdecydowało się jedynie 7 klientów.

Z dachem lub bez

Z dachem lub bez

Auto wyposażone zostało także w skrzynie automatyczną C6 i regulowaną kolumnę kierownicy.

Piękne czarne wnętrze

Piękne czarne wnętrze


Shelby Cobra na kierownicy ostrzega, ze pod maską jest grubo

Shelby Cobra na kierownicy ostrzega, ze pod maską jest grubo


Silnik był jednak zawsze tym co czyniło z tego GT500 prawdziwego ,,króla drogi”. Pod maskę trafiło znane 428 Cobra Jet, fabrycznie deklarowano poziom mocy na 335HP – uważa się jednak, że moc oscylowała bliżej 410HP. Most to 9 cali z przełożeniem 3.00.
Pod maską - potężny 428 Cobra Jet

Pod maską - potężny 428 Cobra Jet

Tylne lampy Carol wziął z ford-owskich magazynów części. Pierwotnie bowiem oświetlały Fordy Thunderbirdy z 1965roku.

Charakterystyczne lamy tylne dla mustangów od Shelbiego pochodziły od Forda Thunderbirda z 1965 roku

Charakterystyczne lamy tylne dla mustangów od Shelbiego pochodziły od Forda Thunderbirda z 1965 roku

W tym miejscu wielu z was po obejrzeniu zdjęć i przeczytaniu opisu – pomyśli, że to piękny okaz zachowany w fabrycznym stanie.

Ale ten GT500 KR ma nieco bardziej ciekawą historię…

W 1978 roku został on skradziony, wyjęto z niego silnik i skrzynie biegów, następnie podpalono aby zniszczyć ślady.
Tak okaleczony egzemplarz trafił na lokalne złomowisko (Twin Service in Anderson, Indiana), bowiem odbudowa w tamtym okresie takiego okazu była nie opłacalna, a wyplata odszkodowania przez ubezpieczyciela zapewne zadowoliła właściciela.
Na szczęście znalazł się jakiś fan mustangów, który w spalonym nadwoziu rozpoznał prawdziwy skarb i uchronił (za kwote 500 dolarów) tego Króla przed recyklingiem.

W takim stanie egzemplarz 03900 przechodził z rąk do rąk jako magazyn zbiór części, by w końcu jeden z kolejnych właścicieli dostrzegł jego wartość. Na początku lat 90-tych podjęto się trudnej i mozolnej odbudowie tego GT500.
Jednak jeśli ktoś sądzi, że oryginalne części ze znakiem Cobry są ogólnodostępne – to jest w dużym błędzie. Nawet w USA zdobycie niektórych elementów jest już niemożliwe, a wartość części OEM jest nieprzyzwoicie wysoka. Mimo wszystko opisywane egzemplarz posiada ich zdecydowaną większość. Pozostałe są wysokiej jakości zamiennikami.

Wierność odbudowy zobaczyć można w wielu szczegółach i detalach. Lakiernik dokonał prawdziwej sztuki odwzorowując piękny kolor i malując ,,jak w fabryce”

Auto wyposażane jest w zgodne ze specyfikacja tego egzemplarza zawieszenie. Ma 10 ramienne piękne felgi, na które naciągnięto opony Goofyear tzw. bias-ply.

Odbudowano je w amerykańskim stylu, czyli obecnie wygląda lepiej niż gdy wyjechało z fabryki.
Jednak skoro sam mistrz się na nim podpisał, efekt musi być niesamowity…

Znacie te wloty na masce - To musi byc KR

Znacie te wloty na masce - To musi byc KR

Auto jest możliwe do kupienia w RK Motors Charlotte – cena wywoławcza jedyne 299,900 dolarów.

Tak prezentuje się ten KR

Photos and videos: www.rkmotorscharlotte.com
aukcja i więcej zdjęć informacji – http://www.rkmotorscharlotte.com/sales/inventory/active#!/1968-Ford-Shelby-Mustang-GT500KR/132931/176009

stang232
Notka a autorze
stang232

Aktywny uczestnik klubowego życia i miłośnik IV generacji. Swój samochód zakupił już na studiach, ale jeszcze się nim nie znudził. Mając możliwość dynamicznej jazdy na torze przećwiczył konstrukcję Forda lepiej niż mogłaby to zrobić trójka z TopGear.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *