Mustang Klub Polska oficjalna strona stowarzyszenia Mustang Klub Polska

saleenv6 gora
Saleen V6 Sport

V6 Sport od Steve’a Saleen powstało mniej niż limitowanej Cobry SVT Convertible Indy 500. Powstała, ponieważ na 30- lecie Mustanga, Ford wprowadził do sprzedaży nowy model, który świetnie się sprzedawał.

W 1994roku Saleen oferował świetnego S281, zbudowanego na bazie Mustanga GT, wyposażonego w 5 litrowe V8. Podaż na nowy model była duża, jednak na topową wersję Saleen ze względu na wysoką cenę nie wielu mogło sobie pozwolić. I tak w ręce inżynierów Saleen Performance, trafiły coupe wyposażone w 3.8 litrowe V6-stki.

Sport miał być wybierany głównie przez kobiety z przedziału wiekowego 35-45 (którym nie koniecznie zależy na ogromnej mocy, ale podoba im się sportowa sylwetka Mustanga). I tak na przełomie 94/95 zbudowano od 29 do 45 (różnie źródła podają) V6 Sport.

Z zewnątrz S232, wyróżnia się charakterystycznymi dwoma pasami po obu stronach nadwozia i banerem SALEEN na przedniej szybie. Wyposażono go także w nietypowy trzy częściowy tylny spoiler, który nie występował jako fabryczna opcja. Wyposażono go także w 17×8,5″ aluminiowe felgi, które były wykorzystywane już w poprzednich modelach Saleen. Na felgi założono 235/45/17 Goodyear Eagle, które wydają się najlepszym rozmiarem dla szóstki. Z tyłu rzucają się w oczy chromowane końcówki podwójnego wydechu, spięte ze sobą tzw. H-Pipe, produkujące bardzo przyjemne dla ucha dźwięki. Na tylnej klapie znalazła się naklejka informująca, że jest to V6 Sport. Jak widać są to delikatne zmiany, w porównaniu do mocniejszych propozycji Saleen, w których położono większy i nacisk na indywidualizm i aerodynamikę.

We wnętrzu znajdziemy standardowe welurowe siedzenia, elektryczne szyby i autograf Steva Saleen na poduszce powietrznej pasażera. Ten egzemplarz wyposażono w supercharger, dlatego miejsce zegarka na środku deski zajęły dodatkowe zegary. Właściciele sn95 zauważą także, że gałka zmiany biegów nie jest fabryczna. Która jest połączona z pięciobiegową manualna skrzynią, doposażoną w short shifter, przełożenie 3:45.

Ten S232 jako jeden z 2-3 egzemplarzy wyposażony został w supercharger, dzięki któremu słowo SPORT jest zdecydowanie na miejscu. Niestety pozostałe egzemplarze, były nie doładowane – oferowały jedynie skromne 150KM. Dlatego inżynierowie skupili się na poprawie właściwości jezdnych tych Mustangów. Fabryczna charakterystyka wpisywała się w kategorię ,,amerykaniec”, odbiegając od europejskich standardów. Saleen Autosport już od lat 80-tych przygotowywał Mustangi FOX do startów w wyścigach, posiadali więc sprawdzona wiedzę i rozwiązania dla platformy FOX (która lekko zmodernizowana posłużyła jeszcze przez 10 lat w IV generacji). Sport otrzymał więc pełen pakiet od Racecraft, dzięki czemu były kierowca Steve Saleen mógł sygnować ten model swym nazwiskiem.

Poprawienie właściwości jezdnych Mustanga, sprawia że w końcu zaczyna galopować w pożądanym przez kierowcę kierunku. Sprawiając, że właściciel pożąda większej ilości dzikich koni pod maską. Coupe w kolorze Burgundy Metallic, otrzymało je. Dzięki doładowaniu silnik 3.8, oferował osiągi zarezerwowane dla Mustangów V8. Marzy chyba o tym większość posiadaczy 3.8, którzy usprawniają swoje szóstki. Zresztą na poniższym video, słychać te fantastyczne połączenie SC VORTECH i tłumików.

V6 Sport nie osiągnął, sukcesu na rynku. Cena za była na poziomie dobrze wyposażonej V8. Saleen nie zdążył nawet wprowadzić indywidualnego numerowania, co zazwyczaj robił w większości sowich modeli ( przez co trudno na pierwszy rzut oka ocenić, czy jest to prawdziwy Saleen).

Saleen z charakterystyczną grafiką na boku

Poniżej obszerna galeria, która pozwoli się wam dokładnie zapoznać z wyglądem SN95 z lat 94-95.

Zdjęcia: StreetsideClassics.com

stang232
Notka a autorze
stang232

Aktywny uczestnik klubowego życia i miłośnik IV generacji. Swój samochód zakupił już na studiach, ale jeszcze się nim nie znudził. Mając możliwość dynamicznej jazdy na torze przećwiczył konstrukcję Forda lepiej niż mogłaby to zrobić trójka z TopGear.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *