Mustang Klub Polska oficjalna strona stowarzyszenia Mustang Klub Polska

007 Goldfinger Mustang

Nazywam się Mustang, Goldfinger Mustang – w tym stylu przedstawia się główny bohater serii o agencie 007. W tym stylu przedstawiam także Mustanga, związanego z jednym z filmów o Jamesie Bondzie, a konkretnie ,,Goldfingerem” z 1964 roku .

Poniżej słynna starcie Mustanga z Aston Martinem, wyposażonym w bond-owskie gadżety.

Bond kontra Mustang

Oglądając tą scenę, widzicie białe convertible, z którym Aston Martin rozprawia się zdecydowanie nie w gentlemeński sposób – czyli po co zdjęcia złotego fastbacka? Skoro w filmie taki nie wystąpił, powinno być o białym, a nie złotym – poniższy tekst wyjaśni zagadkę.

Filmowanie scen do filmu ,,Goldfinger”, w którym James Bond musi zmierzyć się z multimilionerem Auriciem Goldfingerem, który chce obrabować Fort Knox. Trwało od 20 stycznia do 11 lipca 1964, w Wielkiej Brytanii, Szwajcarii oraz w amerykańskich stanach Kentucky i na Florydzie. Jeszcze trzy tygodnie przed premierą, pod koniec sierpnia ekipa filmowa kręciła ostanie zdjęcia Fort Knox.

Film miał swoją premierę w Londynie 17 września 1964 roku, w Stanach Zjednoczonych do premiery doszło kilka miesięcy później w dniu 21 grudnia.

Filmowcy poprosili Forda, o Mustanga z nadwoziem fastback, do filmu wypożyczono jednak przedprodukcyjny biały kabriolet. Niektóre źródła twierdzą, że Ford nie miał Fastbacka w czasie kręcenia filmu, choć zdjęcia z parkingów przy fabryce Forda z 2 maja 1963 zaprzeczają tej teorii. Regularna produkcja fastbacka rozpoczęła się bowiem w dniu 1 sierpnia w Dearborn, a 20 sierpnia w San Jose. Możemy więc wywnioskować, że Ford nie chciał pożyczyć im przedprodukcyjnych egzemplarzy Fastback do starcia z bond-owskim Astonem.

Podczas kampanii reklamowej filmu nie użyto zwykłego białego convertible, a postanowiono na fastbacka pokrytego lakierem z płatkami złota. Samochód ten został zbudowany w fabryce Dearborn 13 października 1964 roku, a bazą był Mustang w kolorze Rangun Red, wersja 2 + 2 fastback (VIN 5F09A322626).

Fastback zwracał na siebie dużo większą uwagę, zwłaszcza że doposażono go w wiele gadżetów. W Hollywood takie zestawienie oznacza zwykle sukces.

Poza specjalną farbą ze złotych płatków, we wnętrzu użyto specjalnych czarnych winylowych siedzeń ze złotymi wstawkami. Nawiewy, niestandardowe przełączniki, obrotomierz i zegary. Zamontowano stalowe felgi na które nałożono pomalowane na złoto kołpaki, pod przednim zderzakiem nietypowo zamontowano halogeny (seryjne montowano je na grillu) oraz korek wlewu paliwa w nie fabrycznym kształcie. Silnik to zmodyfikowane przez Shelby jednostka o 305 koniach mechanicznych, skrzynia C4 Cruise-O-Matic a tylny most 9″.

Lista wyposażenia zawierała także:
– Klimatyzacje
– wspomaganie układu kierowniczego
– zegary w podsufitce
– hamulce tarczowe z pompą wspomagania
– specjalne dywaniki
– wzmocnione zawieszenie (Heavy Duty suspension)
– podwójny wydech z wersji GT
– AM radio
– chowana elektryczna antena, zamontowana z tyłu zamiast z przodu
– pasy bezpieczeństwa

Po kilku latach od premiery filmu, Ford sprzedał auto w prywatne ręce. Na szczęście Goldfinger, nie zaginął jak Shleby Jima Morrisona, a został kilka lat temu odrestaurowany i zajmuje zaszczytne miejsce w kolekcji pewnego kolekcjonera aut.

007mustang1

007mustang

007mustang2

007mustang3

007mustang5

007mustang6

stang232
Notka a autorze
stang232

Aktywny uczestnik klubowego życia i miłośnik IV generacji. Swój samochód zakupił już na studiach, ale jeszcze się nim nie znudził. Mając możliwość dynamicznej jazdy na torze przećwiczył konstrukcję Forda lepiej niż mogłaby to zrobić trójka z TopGear.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *