Mustang Klub Polska oficjalna strona stowarzyszenia Mustang Klub Polska

350r
2016 Shelby GT350R

W 1965 roku, Ford z Carroll Shelby opracowali drogowo-wyścigową wersję Forda Mustanga – GT350R. Był lżejszy, mocniejszy i posiadał wyczynowe zawieszenie, do dziś jest to jedena z najbardziej fascynujących i znanych wersji Mustanga.

Kiedy w poprzednich generacjach Ford decydował się na sprzedaż Mustangów z dodaną litrą R, zastrzegał że mogą być używane jedynie na torze. W 1995 roku potencjalni nabywcy musieli posiadać aktualną licencję wyścigową. Na szczęście GT350R na rok 2016, będzie mógł poruszać się po zwykłych drogach.

Już podstawowy GT350 oferuje niesamowite osiągi, wersja R idzie o krok dalej. Inżynierowie zrobili wiele, aby ten Mustang prezentował osiągi niedostępne dotychczas autom klasy pony car.

>

Prezentacja GT350R

shelbygt350r (1)

shelbygt350r (2)

Priorytetem była redukcja wagi, zrezygnowano więc z takich dobrodziejstw jak: klimatyzacja, kamera cofania, tylne kanapa, czy system audio. GT350R będzie jednym z pierwszych powszechnie sprzedawanych samochodów wyposażonych w ultralekkie felgi wykonane z karbonu. 19 calowe obręcze o szerokości 11 i 11.5″ są odpowiednio lżejsze o około 6 kilogramów wobec aluminiowych odpowiedników. Wszystkie te redukcje urwały ponad 60kg wobec GT350.
shelbygt350r (4)

shelbygt350r (7)

shelbygt350r (8)

Jeśli ktoś uważa, że wyścigówka w XXI wieku nie może być tak spartańsko wyposażona, to Ford oferuje Electronics Package. Który pozwoli uzupełnić wyposażenie o klimatyzacje, ekrany itp. dodatki, które tak naprawdę to nie są nam w takim aucie potrzebne, szukajacych wygód Ford powinien odsycłać do bardziej cywilnej 350tki.

Postanowiono usprawnić aerodynamikę, wyposażając GT350R w duży spoiler na bagażniku, pod którym widoczny jest zmodyfikowany dyfuzor, pod przednim zderzakiem zmiany dotknęły także splitter. Oczywiście, wszystkie te elementy wykonane są z karbonu.

shelbygt350r (6)

shelbygt350r (5)

Pod maską kręci się przedstawiony w GT350, 5.2 litrowy V8 VooDoo N/A o mocy ponad 500koni mechanicznych. Wraz z pozostałymi modyfikacjami pozwoli Fordowi, godnie rywalizować z głównym rywalem Camaro Z/28.
5.2L FPC V8 Voodoo Engine_-5

5.2L V8 Voodoo Engine_-4

5.2L V8 Voodoo Engine_-5

Voodoo Engine

stang232
Notka a autorze
stang232

Aktywny uczestnik klubowego życia i miłośnik IV generacji. Swój samochód zakupił już na studiach, ale jeszcze się nim nie znudził. Mając możliwość dynamicznej jazdy na torze przećwiczył konstrukcję Forda lepiej niż mogłaby to zrobić trójka z TopGear.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *