Mustang Klub Polska oficjalna strona stowarzyszenia Mustang Klub Polska

gora
s550 wersja europejska

Już za chwilę po europejskich drogach, zaczną się poruszać auta z galopujacym koniem, spełniające wymogi homologacyjne. Mustangi w specyfikacji europejskiej, aby spełnić normy UE muszą różnić się od tych na rynek Ameryki Północnej.

Na rynek europejski trafią dwie wersje silnikowe, R4 2.3 oraz V8 5.0 (silnik V6 3.7 oferowany będzie jedynie na rynku amerykańskim).

Niestety będą się charakteryzować mniejszą mocą wobec wersji US.
– moc wersji 2.3 litra wynosić będzie 314KM
– Mustang GT z silnikiem 5.0 COYOTE otrzyma jedynie 418KM wobec 441KM jakimi można cieszyć się za oceanem.

Od zawsze największym problemem właścicieli Mustangów w Polsce było dostosowanie oświetlenia swojego wymarzonego auta, tak aby można było uzyskać przegląd techniczny. Ford niestety nie oferował fabrycznych lamp z europejską homologacją. Poprzednie generacje z pomarańczowymi kierunkowskazami w tylnych światłach występowały jedynie dla wersji na rynek japoński.

Przyjrzyjmy się więc bliżej, co odróżnia VI generacje od wersji na rynek domowy.
1
Na masce w wersji GT (dolny egzemplarz) nie ma wlotów wentylacyjnych jakie mogliśmy zobaczyć w wersji US (górny egzemplarz).

Kolejnym elementem, który rzuca się w oczy są większe lusterka (dolny egzemplarz), wobec US (górny egzemplarz). Ford musiał je dostosować, ponieważ na starym kontynencie dla poprawy bezpieczeństwa szkła muszą mieć większą powierzchnię.
2
W wersji euro obrysówki na tylnym zderzaku zamiast czerwieni US (górny egzemplarz) są pomarańczowe EU (dolny egzemplarz).

Najbardziej widoczną różnicą jest zamiana koloru kloszów w tylnych lampach, z czerwonego US (górny egzemplarz) na przezroczyste (dolny egzemplarz) EU. Czerwone klosze wyglądają zdecydowanie lepiej.
3
W przezroczystym kloszu EU w zewnętrznej części tail lamps, miga pomarańczowy kierunkowskaz. Dwie środkowe części świecą na czerwono. W wersji US jest inaczej, klosze są czerwono i migacz miga sekwencyjnie na czerwono.

W wersji US (górny egzemplarz) widzimy że na dole zderzaka znajduje się na środku lampa światła wstecznego (jest przezroczysta). W EU (dolny egzemplarz) dodano tam czerwoną wstawkę lampy przeciwmgielnej.

tak miga lampa w wersji EU

Na ten moment nie znamy jeszcze ceny Mustanga dla Polski, pojawiły się natomiast cenniki dla kilku krajów:
Hiszpania od:
EcoBoost Manual: 37,000 EUR
GT Manual: 44,000 EUR

Grecja od:
EcoBoost Manual: 42,000 EUR
GT Manual: 48,000 EUR

Niemcy od:
EcoBoost Manual: 35,000 EUR
GT Manual: 40,000 EUR

Wielka Brytania od:
EcoBoost Manual: 28,995 GBP (37,800 EUR)
GT Manual: 32,995 GBP (43,000 EUR)

Jak widać różne stawki podatkowe mają duży wpływ na ceny w poszczególnych krajach. Są to ceny modeli z podstawowym wyposażaniem. Lista wyposażenia roni się od tej na rynek USA, jest uboższa. Fabrycznie dostajemy już pakiet premium, oraz track package. Zobaczymy czy z taką ceną Mustang podbije europejski rynek.

Euro spec
– 19″ felgi
– Aluminum pedals
– Ambient lighting
– Auto dimming mirror
– Bling trim surrounds
– Podwójny wydech
– Dwu strefowa klimatyzacja
– Enhanced security package
– Podgrzewane lusterka z kierunkowskazami Heated
– HID headlights
– Podświetlenia tablicy rejestracyjnej
– Skórzana tapicerka (ebony, ceramic or dark saddle)
– Skórzane obszycie dźwigni hamulca recznego
– Skórzana kierownica
– MyFord Touch with 8″ display
– Performance package
– Premium door trim
– Czujnik deszczu
– tylny dyfuzor
– Selectable drive modes
– SYNC
– Shaker sound system
– Tire pressure monitoring system

Euro Custom Package (opcjonalnie)
– Navigation system
– Luster nickle 19″ wheels
– Premium ebony leather
– Reverse park assist
– Shaker Pro

Indywidualne opcje:
– Automatyczna skrzynia biegów
– Podgrzewane fotele
– Luster nickle 19″ wheels
– Navigation system + Shaker Pro
– Ebony leather Recaro seats
– Triple Yellow

Niepotwierdzone elementy które posiadał egzemplarz na Paris Motor Show:
– Adaptive cruise control
– Pony projection lights
– Push button start
– Rear view camera
– Spoiler delete

Niepotwierdzone
– 6-way power seats
– Active grille shutter system
– Active noise cancellation
– BLIS
– Cabin air filter
– Capless fuel filler
– Driver power lumbar support
– Driver footrest
– Garage door opener
– Keyless entry
– LED fog lights
– Memory driver seat and mirrors
– Remote start (with auto transmission)
– SD card reader
– Tire mobility kit
– Track apps
– Wiper activated headlights

29 Responses to s550 wersja europejska

  1. caniggia napisał(a):

    Już pracujemy nad sekwencyjnymi światłami w czerwonych kloszach:)
    Wersję eu również przerobimy, bo ta zaproponowana przez Forda jest niedopuszczalna.

    • Paweł napisał(a):

      Właśnie kilka dni temu zamówiłem Mustanga. Jestem pierwszym chętnym na zmianę świateł na sekwencyjne kierunkowskazy. Proszę tylko o informacje gdzie i u kogo będę mógł to przerobić. Pozdrawiam, Paweł

    • Ingalor napisał(a):

      Witam,
      Czy znana jest już cena tych przerobionych świateł? Gdzie mają Państwo swój salon?

    • piter napisał(a):

      Jestem zainteresowany przerobieniem wersji EU. Proszę o kontakt.

  2. Atlis napisał(a):

    Obecnie najtańszy jest Mustang w Czechach.

    2.3EB – 880.000 koron
    5.0 – 1.005.000 koron

  3. Rafal napisał(a):

    dzwoniłem dziś do Forda, cennik startuje od 149 900, trochę dużo, liczyłem na coś koło 135 000, w Czechach od 132 000. Powiedzieli jeszcze ze jest 6 sztuk dostępnych na ten rok w tym salonie i 3 się już sprzedały, nie wiem na ile to ściema a na ile prawda.

  4. Mateusz napisał(a):

    Podobno jest tylko 36 sztuk na PL.

    Potwierdzona specyfikacja GT z Premium na PL:

    BEZPIECZEŃSTWO
    SYSTEM ABS Z ELEKTRONICZNYM UKŁADEM
    PODZIAŁU SIŁY HAMOWANIA (EBD)
    ELEKTRONICZNY UKŁAD STABILIZACJI TORU
    JAZDY (ESC) (ZAWIERA: UKŁAD KONTROLI TRAKCJI
    (TA) , UKŁAD WSPOMAGANIA AWARYJNEGO
    HAMOWANIA (EBA) )
    PODUSZKI POWIETRZNE – PODUSZKI CZOŁOWE DLA
    KIEROWCY I PASAŻERA Z PRZODU, PODUSZKI
    BOCZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA Z PRZODU,
    PODUSZKA KOLANOWA DLA KIEROWCY
    PODUSZKI POWIETRZNE – BOCZNE KURTYNY
    POWIETRZNE CHRONIĄCE OSOBY W 1. I 2. RZĘDZIE
    SIEDZEŃ
    UKŁAD UŁATWIAJACY RUSZANIE NA WZNIESIENIACH
    (HSA)
    SYSTEM MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH
    (TPMS)
    FORD ACTIVE GLOVE BOX – SYSTEM AKTYWNEJ
    OCHRONY KOLAN PASAŻERA SIEDZĄCEGO Z PRZODU
    REFLEKTORY KSENONOWE – Z MANUALNĄ
    REGULACJĄ POZIOMU ŚWIECENIA (BEZ
    SPRYSKIWACZY)
    REFLEKTORY AUTOMATYCZNE – WŁĄCZAJĄCE SIĘ
    AUTOMATYCZNIE W ZALEŻNOŚCI OD POZIOMU
    NATĘŻENIA ŚWIATŁA
    ZAMKI DRZWI – CENTRALNY ZAMEK Z PODWÓJNYM
    RYGLOWANIEM, STEROWANY PILOTEM
    ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ – ZINTEGROWANE ZE
    ŚWIATŁAMI PRZECIWMGIELNYMI
    ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE
    PRZÓD – TARCZE WENTYLOWANE 352X32 MM, Z 4-
    TŁOCZKOWYMI ZACISKAMI (STANDARD W WERSJI
    GT ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ)
    PRZÓD – BREMBO TM, TARCZE WENTYLOWANE
    380X34 MM, Z 6-TŁOCZKOWYMI ZACISKAMI
    (STANDARD TYLKO W WERSJI MUSTANG GT ZE
    SKRZYNIĄ MANUALNĄ)
    TYŁ – TARCZE WENTYLOWANE 330X25 MM
    UKŁAD KIEROWNICZY – ZE WSPOMAGANIEM
    ELEKTRYCZNYM (EPAS)
    PRZEDNIE ZAWIESZENIE – WZMOCNIONE SPRĘŻYNY
    TYLNE ZAWIESZENIE – NIEZALEŻNE
    FORD EASY FUEL – SYSTEM BEZKORKOWEGO
    WLEWU PALIWA, ZAPOBIEGAJĄCY ZATANKOWANIU
    NIEWŁAŚCIWEGO RODZAJU PALIWA
    LINE-LOCK – SYSTEM ELEKTRONICZNEJ BLOKADY
    PRZEDNICH HAMULCÓW (NIEZALEŻNIE OD
    TYLNYCH)
    DRIVE MODE – WYBÓR TRYBU NAPĘDU: NORMAL,
    SPORT +, TRACK, SNOW/WET
    WYPOSAŻENIE WNĘTRZA
    FORD MYKEY® – FUNKCJA PROGRAMOWANIA I
    PRZYPISANIA DO KLUCZYKA OGRANICZENIA:
    PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ I MAKSYMALNEJ
    GŁOŚNOŚCI SYSTEMU AUDIO ORAZ MOŻLIWOŚĆ
    ZABLOKOWANIA DEAKTYWACJI SYSTEMÓW
    WSPOMAGAJĄCYCH BEZPIECZEŃSTWO
    LAUNCH CONTROL – PROGRAM MAKSYMALNEGO
    PRZYSPIESZENIA ZE STARTU (TYLKO DO SKRZYNI
    MANUALNEJ)
    TRACK APPS – INFORMACJA NA WYŚWIETLACZU
    MIĘDZY ZEGARAMI O: SILE ODŚRODKOWEJ W
    ZAKRĘCIE, CZASIE PRZYSPIESZENIA DO 48, 97 I 161
    KM/H, DRODZE HAMOWANIA DO 0 Z 97 KM/H LUB
    161 KM/H
    UCHWYT DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW – WYKOŃCZONY
    SKÓRĄ
    KIEROWNICA – WYKOŃCZONA SKÓRĄ
    KIEROWNICA – MANETKI DO ZMIANY BIEGÓW
    (STANDARD ZE SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ)
    NAKŁADKI NA PROGI PRZEDNICH DRZWI – Z
    PODŚWIETLANYM NAPISEM ‚MUSTANG’, W KOLORZE
    WYBRANYM DLA NASTROJOWEGO OŚWIETLENIA
    RADIOODTWARZACZ CD/MP3 Z DAB+ I FORD
    SYNC 2 – KOLOROWY WYŚWIETLACZ DOTYKOWY
    8″, ZESTAW GŁOŚNOMÓWIĄCY Z BLUETOOTH® I
    ROZBUDOWANĄ FUNKCJĄ STEROWANIA GŁOSEM
    (BEZ JĘZYKA POLSKIEGO) ORAZ FUNKCJĄ
    WZYWANIA POMOCY, 9 GŁOŚNIKÓW, GNIAZDA:
    2XUSB, SD, AUX-IN, ZDALNE STEROWANIE
    KLIMATYZACJA – DWUSTREFOWA Z AUTOMATYCZNĄ
    REGULACJĄ TEMPERATURY (DEATC)
    DYWANIKI PODŁOGOWE – WELUROWE, Z PRZODU
    OŚWIETLENIE WNĘTRZA – DIODAMI LED Z
    ELEMENTAMI NASTROJOWEGO OŚWIETLENIA (W
    WYBRANYM KOLORZE Z 7. DOSTĘPNYCH)
    LUSTERKO WSTECZNE – SAMOCZYNNIE
    ŚCIEMNIAJĄCE SIĘ
    KAMERA UŁATWIAJĄCA PARKOWANIE TYŁEM
    TEMPOMAT
    FORD KEYFREE – SYSTEM CENTRALNEGO ZAMKA Z
    KLUCZEM ELEKTRONICZNYM (UMOŻLIWIA OTWARCIE
    DRZWI I URUCHOMIENIE POJAZDU BEZ
    TRADYCYJNEGO KLUCZYKA; ZAWIERA: PRZYCISK
    ROZRUSZNIKA FORD POWER)
    SZYBY – ELEKTRYCZNIE STEROWANE SZYBY
    PRZEDNICH DRZWI, OPUSZCZANE I PODNOSZONE
    JEDNYM NACIŚNIĘCIEM PRZYCISKU, Z CZUJNIKAMI
    PRZESZKODY, Z FUNKCJĄ CAŁKOWITEGO
    OTWIERANIA I ZAMYKANIA WSZYSTKICH SZYB
    PRZEDNIE FOTELE – STYL SPORTOWY
    PRZEDNIE FOTELE – ELEKTRYCZNA REGULACJA
    POŁOŻENIA W 6. KIERUNKACH (NIEDOSTĘPNE Z
    FOTELAMI RECARO)
    DYWANIKI PODŁOGOWE – WELUROWE, Z PRZODU
    ZEWNĘTRZNE EWNĘTRZNE ELEMENTY NADWOZIA
    GÓRNA KRATA WLOTU POWIETRZA – W STYLIZACJI
    GT
    DOLNA KRATA WLOTU POWIETRZA – ZE SPOJLEREM
    W STYLIZACJI GT
    TYLNY ZDERZAK – Z DYFUZOREM
    LUSTERKA BOCZNE – STEROWANE, PODGRZEWANE I
    SKŁADANE ELEKTRYCZNIE, OBUDOWY LAKIEROWANE
    W KOLORZE NADWOZIA, ZE ZINTEGROWANYMI
    KIERUNKOWSKAZAMI I LAMPKAMI OŚWIETLAJĄCYMI
    PODŁOŻE
    RURA WYDECHOWA – 2 KOŃCÓWKI SKOŚNE, Z
    WYKOŃCZENIEM CHROMOWANYM
    FELGI ALUMINIOWE ZE STOPÓW LEKKICH – 19″ X 9,
    WZÓR 10-RAMIENNY PREMIUM, Z WYKOŃCZENIEM
    ‚GLOSS BLACK’, OGUMIENIE Z PRZODU:
    255/40/19; OGUMIENIE Z TYŁU: 275/40/19
    ZESTAW NAPRAWCZY OGUMIENIA
    INFORMACJE DODATKOWE:
    GWARANCJA NA LAKIER: 2 LATA
    GWARANCJA NA PERFORACJĘ NADWOZIA: 12 LAT
    PRZEBIEGI MIĘDZY PRZEGLĄDAMI: 20 000 KM LUB ROK

  5. Paweł napisał(a):

    Ja mam jeszcze w specyfikacji napisane System odtwarzania z nawigacją Sony i system nagłośnienia Shaker 12 głośników.

  6. pony napisał(a):

    Nie zgadza się coś w tym wyposażeniu. W europie ksenony muszą mieć spryskiwacze i automatyczne poziomowanie, taki przepis.

  7. pony napisał(a):

    Na zdjęciach w artykule jest pokazana wersja 2.3 na europe, nie ma znaczka 5.0 na błotniku oraz znaczka GT z tyłu.

  8. tomi napisał(a):

    Witam w zeszłym tygodniu zamówiłem autko w Gdyni i w specyfikacji jest napisane Reflektory ksenonowe – z manualną regulacją poziomu
    świecenia (bez spryskiwaczy)

  9. Fan Forda napisał(a):

    Xenony w Mustangu 2015 mają poniżej 2000 lumenów więc nie wymagają spryskiwaczy ani też automatyki poziomu swiecenia

  10. Geg napisał(a):

    Czesc,
    chce zamowic Mustanga i mam dylemat czy brac 5,0 czy 2,3?
    Moze to nie na miejscu pytanko ale jakie ma spalanie ta V8?
    Robie 30 000 rocznie i ma to dla mnie znaczenie, wiadomo ze mustang bedzie drugim autem w rodzinie wiec przebieg bedzie mial mniejszy ale sadze ze i tak duzo bede nim jezdzil.

  11. Nelly napisał(a):

    Też będę miała taki samochód… W mustangu zakochałam się juz dawno, na szkolnej wycieczce, w Zakopanem, w latach 70tych. 🙂 Zamowiłam 5,0. Trudno, jesli znalazłam pieniądze na konia to… muszę mieć i na …bat! Geg pomyśl o tym. 🙂

  12. tomi napisał(a):

    Cześć macie już jakieś informacje kiedy nowe autka będą w Polsce? Bo narazie mówią o sierpniu

  13. arturw01 napisał(a):

    witam też czekam na „kucyka” i jestem bardzo zainteresowany przeróbką na sekwencję w lampach

  14. ppilas napisał(a):

    Witam!
    Widzę,żetemat przeróbki świateł umarł. Sam jestem zainteresowany ale nie wiem z kim się kontaktować. W salonie forda można zakupić wersję europa, ale nie wiedzą czy będzie współpracować z sterownikiem z USA. Może ma ktoś wiedzę i coś polecić?
    Czekam na wpisy lub ofertę na mail ppilas@ledboard.pl

  15. Michał napisał(a):

    CZy ktoś już wie jak odblokować ledy w przednich światłach. W USA się świecą u nas są zablokowane wygląda to żałośnie.

  16. Michał napisał(a):

    A dopytam jeszcze o moc. W USA 440KM u nas 421 dlaczego mamy mieć gorzej, ktoś słyszał jak i gdzie można zwiększyć do 440 ?

  17. rtomik napisał(a):

    witam byłem 2.3 litra na hamownia 290 koni

    • Mati napisał(a):

      A silnik już zdążyłeś dotrzeć, ze na hamownię śmigasz? 🙂
      A tak swoją drogą coś mi buczy w środku. Wszystko wyłączone
      ( zapłon, nawiew, radio) ale jednak coś pracuje tam… Też tak macie?
      Może to fale akustyczne zmniejszające (rzekomo) poziom hałasu w środku?
      Dodatkowo coś mi muzykę z penrdive’a przerywa. Wydaje się, że w losowych momentach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *